تکنولوژی ایران

همه چیز درباره تکنولوژی

تکنولوژی ایران

همه چیز درباره تکنولوژی

در این وبلاگ اخبار ، رویداد ها و تازه های تکنولوژی را بررسی میکنیم

۲۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

داهوا چه محصولاتی تولید میکند؟

محصولات داهوا به نوعی در دسته بندی های مختلفی قرار دارند . این شرکت دوربین مداربسته داهوا ی اچ دی با سیگنال CVI را که سیگنال اختصاصی خود داهوا است ، دوربین های تحت شبکه ، دستگاه های ضبط دیجیتال و ضبط کننده های تحت شبکه را به همراه دوربین های گردان (اسپید دام ) روانه ی بازار می کند. نکته مهم درباره ی تولیدات این شرکت این است که این شرکت علاوه بر تعداد بالای محصولات خود تا حد بسیار زیادی به کیفیت این محصولات توجه کرده است و این محصولات از کیفیت فوق العاده بالایی بهره می برند.

دوربین های توربو HD

یکی از جدیدترین تکنولوژی های موجود در زمینه سیستم های مداربسته آنالوگ، تکنولوژی HDTVI است. به دوربین های آنالوگی با این قابلیت دوربین توربو اچ دی هایک ویژن می گویند. این تکنولوژی به ویژه برای کاربرانی که مایل به هزینه کمتر و استفاده از یک سیستم آنالوگ با کیفیت هستند، طراحی شده است. وضوح تصویر بالا، منوی OSD، دید در شب EXIR، قابلیت WDR و از ویژگی های دوربین های توربو اچ دی است.

دوربین های تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه دوربینی است که به جای سیگنال های آنالوگ، از پروتکل های شبکه (IP) برای ارسال تصاویر و اطلاعات استفاده می کند. با ظهور دوربین های تحت شبکه تحول بزرگی در دوربین های مداربسته و تجهیزات امنیتی به وجود آمد.

دستگاه‌های DVR

دی وی آر های نسل جدید دوربین مدار بسته هایک ویژن محاسن بسیار زیادی نسبت به دستگاه های دی وی آر قدیمی دارند. به همین دلیل دیگر استفاده از دی وی آرهای قدیمی بی فایده شده است. از محاسن این دستگاه ها امکان ضبط تصاویر با کیفیت Full HD است که برای یک سیستم آنالوگ ایده آل خواهد بود. این دستگاه ها همچنین امکان نصب تعداد محدودی دوربین IP را هم دارند.

دستگاه‌های NVR

شرکت هایک ویژن (Hikvision) یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان دستگاه های ضبط NVR در دنیا است. دستگاه NVR همانند دستگاه DVR است با این تفاوت که DVR برای دوربین های آنالوگ و NVR برای دوربین های دیجیتال یا به اصطلاح تحت شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. وظیفه دستگاه NVR مدیریت و ذخیره سازی تصاویر دوربین های مداربسته می باشد.

هایلوک دارای چه محصولاتی است؟

هایلوک تولید کننده ی محصولات نظارت تصویری از قبیل دوربین مداربسته توربو اچ دی ، دوربین مداربسته تحت شبکه دستگاه های ان وی آر و دی وی ار است. دوربین های توربو اچ دی دام و بولت هایلوک از کیفیت های 1 ، 2 و 4 مگاپیکسل و با لنز های ثابت و متغیر ساخته شده اند. دوربین های تحت شبکه این مجموعه نیز دارای مدل های دو و چهار مگاپیکسل هستند و دارای مدل هایی با لنز های ثابت و متغیر هستند.

دستگاه های دی وی آر دوربین مداربسته هایلوک در مدل های 4 ، 8 ، 16 و 32 کانال ساخته شده اند که برخی یک و برخی دو هارد دارندهمچنین هرکدام از این دستگاه ها قابلیت های متفاوتی در ضبط تصاویر و همچنین میزان ذخیره سازی دارا هستند . دستگاه های ان وی آر این شرکت نیز از همین ویژگی ها بهره مند هستند. همچنین هایلوک دوربین های به اصطلاح PTZ یا همان اسپید دام نیز تولید میکند.

 

  • حسین شاهرخی

سونی نام برندی آشنا و قدیمی است که ابزارات الکترونیکی را تولید و به بازار عرضه می کند البته کیفیت محصولات سونی بالا است اما قیمت بالایی نیز دارند. بنابراین در صورتی که به عنوان مثال گوشی همراه هوشمند شما از برند سونی است سلامت عملکرد آن را در اولویت های خود قرار دهید. گوشی های همراه هوشمند معمولا بعد از اینکه عمر مفید خود را صرف می کنند دچار اختلالات جزئی در عملکرد خود می شوند و کاربران گوشی های همراه هوشمند باید به سرعت برای رفع این اختلالات اقدام کنند چرا که در غیر این صورت با گذر زمان این اختلالات جزئی در عملکرد باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری در بخش سخت افزاری یا نرم افزاری گوشی های همراه هوشمند می شوند.

به عنوان مثال از آن جایی که محصولات ابر شرکت سازنده ابزارات الکترونیکی یعنی سونی قیمت بالایی دارند، اگر گوشی همراه هوشمند شما محصول این شرکت سازنده ابزارات الکترونیکی است و در عملکرد آن احساس وجود اختلال می کنید به سرعت برای تعمیر گوشی Sony خود اقدام کنید. با توجه به گران قیمت بودن محصولات شرکت سونی، خدمات مربوط به تعمیرات این شرکت سازنده نیز نیاز به مهارت و توانایی بیشتری دارد بنابراین هزینه آن نیز به نسبت قیمت خود محصولات بالا است بنابراین برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات بزرگ تر و جدی تر در دستگاه خود در صورتی که مشکل هر چند کوچکی در عملکرد گوشی همراه هوشمند خود احساس کردید برای تعمیر آن اقدام کنید.

لپ تاپ ها نیز مانند گوشی های همراه ابزاری هستند که کاربرد بسیار زیاد و نقش بسیار پر رنگی در زندگی روزمره ما دارند بنابراین خدمات مربوط به تعمیرات این ابزار الکترونیکی نیز اهمیت ویژه ای دارد. تعمیرکارانی که در زمینه تعمیرات لپ تاپ ها فعالیت می کنند باید تخصص کافی در تعمیر انواع لپ تاپ ها از تمامی شرکت های سازنده لپ تاپ مانند: دل، لنوو، ایسوس، ایسر و... داشته باشند تا بتوانند لپ تاپ آسیب دیده را به طور صحیح عیب یابی کنند و باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتر در لپ تاپ نشوند. یکی از خدمات و روش های تعمیر لپ تاپ، تعمیر لپ تاپ در محل است. به عنوان مثال اگر لپ تاپ شما از برند لنوو باشد، تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیر لپ تاپ برند لنوو به خواست شما به تعمیر لپ تاپ لنوو در محل مورد نظر شما می پردازد.

خدمات مربوط به تعمیر در محل برای بقیه ابزارات الکترونیکی نیز وجود دارد به عنوان مثال تعمیرات مودم در محل نیز قابل انجام است.

  • حسین شاهرخی

برای خرید دوربین مداربسته داهوا لازم است با نکات زیر آشنا باشید .

  • دوربین مداربسته داخلی

دوربین‌های مداربسته‌ای که در فضاهای داخلی نصب می‌شوند با نام داخلی یا ایندُر (indoor) شناخته می‌شوند. نصب دوربین مداربسته ایندُر علاوه بر تأمین امنیت، می‌تواند باهدف نظارت بر پرسنل و کارمندان، جلوگیری از نزاع، بررسی رفتار مشتریان در یک فروشگاه، آنالیز و بررسی پروسه‌های تحقیقاتی و غیره نیز باشداستفاده از دوربین‌های داخلی به‌طورمعمول در فضاهای مسقف مانند منزل، شرکت، دفتر کار و هر فضای سرپوشیده‌ای می‌باشد.

  • دوربین مداربسته خارجی

عبارت اوت‌دُر (outdoor) یا خارجی نیز به دوربین‌های مداربسته‌ای اطلاق می‌شود که در فضاهای خارجی و باز نصب می‌شوند. این دوربین‌های به ‌دلیل اینکه تحت تأثیر آب‌وهوا و شرایط محیطی محل نصب بوده و در معرض باد، باران، سرما و گرمای شدید، نور خورشید و… هستند، بنابراین لازم است که ویژگی‌های خاصی داشته و از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشند.

لازم به یادآوری است که دوربین‌های مداربسته خارجی باید طوری نصب شوند که در دسترس افراد خرابکار و سارقین نیز قرار نگیرند.

سیستم های دزدگیر وایرلس:

شما بایستی تصمیم بگیرید که از چه نوع سیستم دزدگیری استفاده خواهید کرد. مقاله راهنمای خرید دزدگیر اماکن به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. یکی از این پنل ها سیستم دزدگیر وایرلس یا هشدار بی سیم است. سنسورهای هشدار بی سیم، برای تغذیه از باتری استفاده می کنند و از طریق سیگنال های رادیویی با کنترل پنل ارتباط برقرار می کنند.
نصب سنسورهای وایرلس معمولاً بسیار ساده تر و بهتر و راحت تر انجام می شود، حتی افراد مبتدی هم می توانید این نوع سیستم ها را به راحتی و بدون سختی زیاد نصب کنید. همچنین اضافه نمودن سنسور نیز در این محصولات بسیار ساده انجام می پذیرد. جا به جایی این محصولات بسیار ساده بوده و در صورت نیاز به جا به جایی بدون هیچ مشکلی ان کار صورت می پذیرد.
عملکرد سنسور های وایرلس نیز بسیار خوب می باشد اما بایستی توجه بکنید که قیمت این سنسور ها از نمونه های مشابه بیشتر است. هرچند قیمت سنسور ها و تهیه باطری مجزا برای هر سنسور ممکن است شما را نگران کند. اما توجه داشته باشید که دردسر های سیم کشی در اماکن شما بسیار بیشتر از هزینه تهیه سیستم وایرلس خواهد بود.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در رابطه با دوربین مدار بسته و دزدگیر اماکن به سایت دوربین مارکت مراجعه فرمایید.

 

  • حسین شاهرخی

ابزارات الکترونیکی امروزه نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره ما ایفا می کنند. لپ تاپ ها یکی از ابزارات الکترونیکی هستند که بسیار برای ما پر اهمیت هستند. نسل بعدی کامپیوتر ها لپ تاپ ها بودند چرا که کامپیوتر ها در بسیاری از فعالیت های روزمره به انسان ها کمک می کردند اما قابل حمل نبودند بنابراین شرکت های سازنده ابزارات الکترونیکی کامپیوتر های قابل حمل یعنی لپ تاپ ها را تولید کردند.

البته به دلیل افزایش روز افزون قیمت لپ تاپ مسئولیت تعمیرکاران متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ بسیار بیش تر از پیش است زیرا مجموعه ای که در زمینه تعمیرات انواع لپ تاپ فعالیت دارد باید هر روزه تلاش کند توانایی های خود را بالاتر ببرد تا تمامی مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری لپ تاپ های تمامی شرکت های سازنده را رفع کند.

برند هایی مانند: دل، اچ پی، لنوو و... از محصولات بسیار با کیفیتی برخوردار هستند و لپ تاپ های متفاوتی برای رفع انواع نیاز ها تولید و به بازار عرضه می کنند. تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ باید به تفاوت های ساخت لپ تاپ های تمامی شرکت های سازنده چه در زمینه سخت افزاری یا نرم افزاری مسلط باشد تا بتوانند به طور صحیح مشکل لپ تاپ را عیب یابی کند و به تعمیر دستگاه بپردازد.

تعمیر لپ تاپ دل یکی از خدماتی است که به صورت تخصصی به کاربران ارائه شده است. دل یکی از برند های بسیار محبوب و پر فروش در ایران است بنابراین باید خدمات مربوط به تعمیرات لپ تاپ های این برند به صورت کاملا تخصصی ارائه شود چرا که در صورتی که تکنسین متخصص در زمینه تعمیرات ابزارات الکترونیکی عیب یابی صحیح مشکل دستگاه را انجام ندهد و دچار اشتباه شود و این اشتباه به علت عدم آگاهی به جزئیات سخت افزاری یا نرم افزاری محصولات شرکت سازنده دل باشد، خسارت بسیار بیشتری به لپ تاپ شما وارد می شود. لپ تاپ های شرکت سازنده ابزارات الکترونیکی اچ پی نیز محبوبیت خاص خود را در جهان از جمله ایران دارند. لپ تاپ های اچ پی نسبت به سایر برند ها معمولا قیمت مناسب تری دارند و از کیفیت ساختاری خوبی نیز نسبت به قیمت خود برخوردار هستند بنابراین فروش خوبی نیز دارند. خدمات مربوط به تعمیر لپ تاپ Hp به علت این که این لپ تاپ ها قیمت مناسبی دارند خدمات مربوط به تعمیر آن ها نیز نسبت به تعمیر محصولات سایر شرکت های سازنده هزینه کم تری دارند.

  • حسین شاهرخی

موبایل ها و لپ تاپ نقش بسیار مهمی در زندگی امروزی دارند. زندگی بدون گوشی همراه، کامپیوتر ها و لپ تاپ ها تقریبا غیر ممکن شده است بنابراین خدمات مربوط به تعمیر ابزارات الکترونیکی به خصوص گوشی های همراه و لپ تاپ ها و کامپیوتر از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار هستند.

هزینه تعمیر موبایل یا به طور کلی هزینه تعمیرات ابزارات الکترونیکی به میزان آسیب دیدگی دستگاه شما و همچنین نوع آسیب دیدگی آن که سخت افزاری است یا نرم افزاری بستگی دارد. به عنوان مثال اگر موبایل یا لپ تاپ شما دچار آسیب دیدگی و اختلالات مربوط به بخش نرم افزاری شده باشد طبیعتا هزینه تعمیر و رفع مشکلات مربوط به بخش نرم افزاری نسبت به تعمیر و رفع مشکلات مربوط به بخش سخت افزاری کم تر است. تعمیر مشکلات مربوط به بخش سخت افزاری معمولا هزینه بیشتری دارد به خصوص اگر تکنسین و کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات موبایل یا لپ تاپ تشخیص دهد که قطعه سخت افزاری آسیب دیده قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض دارد، هزینه آن قطعه نیز بر هزینه تعمیر لپ تاپ یا گوشی شما افزوده می شود بنابراین خدمات مربوط به تعویض قطعه یا قطعات سخت افزاری بیشترین هزینه را دارند.

برند شیائومی یکی از شرکت های سازنده ابزارات الکترونیکی است که محصولات آن قیمت بسیار مناسب تری نسبت به سایر شرکت های سازنده ابزارات الکترونیکی دارد. قطعات سخت افزاری نمونه اصلی و 100% اورجینال این برند نیز از قیمت مناسبی برخودار هستند بنابراین حتی اگر در فرآیند تعمیر گوشی شیائومی نیاز به تعویض قطعه یا قطعات سخت افزاری باشد شما نسبت به تعمیر محصولات سایر شرکت های سازنده هزینه کم تری پرداخت خواهید کرد.

با توجه به بالا رفتن روزافزون قیمت لپ تاپ ها، خدمات تعمیر ابزارات الکترونیکی به خصوص لپ تاپ بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است چرا که خرید مجدد لپ تاپ هزینه بسیار زیادی دارد بنابراین تعمیرکاران و کارشناسان متخصص در زمینه تعمیر انواع لپ تاپ همواره در تلاش اند تا هر مشکل و اختلالی در عملکرد لپ تاپ را رفع کنند و توانایی های خود را بالاتر ببرند. تعمیر لپ تاپ در محل یکی از خدمات به صرفه ای است که برای کاربران ارائه شده است. تکنسین و کارشناس متخصص در زمینه تعمیرات ابزارات الکترونیکی در محل مورد نظر مشتری حاضر شده و با حضور خود مشتری به تعمیر دستگاه می پردازد و مشکلات مربوط به آن را رفع می کند. این روش به صرفه جویی در زمان و هزینه بسیار کمک می کند.

  • حسین شاهرخی

چندین دهه است که کامپیوتر ها وارد زندگی انسان ها شده اند و هرروزه نقش پر رنگی تری در زندگی حتی روزمره ما پیدا می کنند. زندگی امروزی بدون گوشی های همراه، کامپیوتر ها و لپ تاپ تقریبا امری غیر ممکن است زیرا بسیاری از فعالیت های روزمره در زمینه سرگرمی، تحصیلی و حتی شغلی به کمک این ابزارات الکترونیکی انجام می شوند.

به دلیل نقش پر رنگ کامپیوتر ها در زمینه های متفاوت زندگی امروزی، تعمیرات کامپیوتر یکی از خدمات بسیار پر اهمیت است و باید به صورت تخصصی به کاربران این دستگاه ها ارائه شود. تعمیرات کامپیوتر نیازمند تجربه و توانایی کافی است، تعمیرکاری که در این زمینه فعالیت می کند باید توانایی و تجربه کافی را نیز داشته باشد تا خسارت بیشتری به دستگاه وارد نکند.

شیائومی یکی از برند های چینی است که برخلاف ذهنیت عمومی از محصولات چینی، این برند گوشی های همراه بسیار با کیفیتی تولید و به بازار معرفی می کند. قیمت محصولات این شرکت سازنده نیز نسبت به سایر شرکت های سازنده گوشی های همراه هوشمند بسیار مناسب تر است. بنابراین خدمات مربوط به تعمیر گوشی Xiaomi نیز هزینه کم تری نسبت به تعمیر گوشی های همراه هوشمند سایر شرکت های سازنده دارند.

ایسوس یکی از شرکت های سازنده ابزارات الکترونیکی از جمله لپ تاپ است که لپ تاپ های بسیار با کیفیتی برای رفع انواع نیاز تولید می کند. به عنوان مثال یکی از سری های لپ تاپ های ایسوس مخصوص گیمر ها طراحی شده است، این لپ تاپ ها از سی پی یو بسیار قوی ای برخوردار هستند تا بتوانند بازی های با گرافیک بالا و سینگین را به راحتی پردازش کنند. تعمیر لپ تاپ Asus یکی از تخصص ها و مهارت هایی است که تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ باید به آن مسلط باشد.

به طور کلی تعمیر لپ تاپ نسبت به کامپیوتر ها به دقت و حساسیت بیشتری نیاز دارد چرا که تمامی قطعات سخت افزاری که در کیس کامپیوتر ها وجود دارند در لپ تاپ ها نیز هستند اما با این تفاوت که همه این قطعات سخت افزاری در بدنه کوچک تر لپ تاپ با فاصله کم تر و ظرافت بیشتری کنار یکدیگر قرار گرفته اند و در صورتی که مشکل لپ تاپ مربوط به بخش سخت افزاری باشد تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات لپ تاپ باید مهارت لازم را داشته باشد تا به باقی قطعات سخت افزاری لپ تاپ آسیب نرساند و به آن خسارت بیشتری وارد نکند.

  • حسین شاهرخی

کامپیوتر ها و لپ تاپ ها امروز انجام بسیاری از فعالیت های روزانه را برای ما راحت تر می کنند و انجام بسیاری از فعالیت های دیگر تنها به وسیله این دستگاه ها قابل انجام است بنابراین خدمات مربوط به تعمیر لپ تاپ و سرویس کامپیوتر و همچنین تعمیرکاران و کارشناسان متخصص در زمینه تعمیرات ابزارات الکترونیکی نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند.

لپ تاپ ها نسبت به کامپیوتر ها به خدمات تعمیر بیشتر نیاز پیدا می کنند چرا که لپ تاپ ها کامپیوتر های قابل حمل هستند و به همین دلیل احتمالی خرابی آن ها بیشتر است حتی امکان خرابی به علت ضربات فیزیکی نیز در لپ تاپ ها بسیار بیشتر از کامپیوتر ها است. تعمیر کاری که وظیفه تعمیر یک لپ تاپ را بر عهده می گیرد باید اطلاعات کافی و همچنین تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد و حتی به تمامی شرکت های سازنده لپ تاپ مسلط باشد و تفاوت های جزئی بین محصولات تمامی شرکت ها را بداند زیرا تفاوت ساخت محصولات شرکت های سازنده لپ تاپ باعث می شود تا خدمات تعمیر نیز نیاز به تخصص خاص خود داشته باشد به عنوان مثال شاید در فرایند تعمیر لپ تاپ ایسوس نیاز به اقداماتی باشد که در تعمیر لپ تاپی از برند دیگر نیاز نباشد بنابراین تعمیرکار مورد نظر باید لپ تاپ های برند ایسوس را به خوبی بشناسد و به جزئیات سخت افزاری و نرم افزاری آن ها مسلط باشد.

ایسوس یکی از برند های محبوب و قدیمی است که فروش لپ تاپ های این برند در ایران نقش بسیار خوب بوده است. این شرکت لپ تاپ های قدرتمندی در سری های متفاوت برای رفع انواع نیاز ها معرفی و به بازار عرضه می کند همچنین نسبت به امکانات و کیفیت ساخت از قیمت بسیار خوبی نیز برخوردار هستند.

کامپیوتر ها نیز نقش بسیار مهمی در انجام فعالیت های ما دارند. خدمات مربوط به سرویس کامپیوتر حتی از تعمیر این دستگاه مهم تر است چرا که سرویس کامپیوتر از خراب شدن کامپیوتر و به وجود آمدن اختلال در عملکرد کامپیوتر جلوگیری می کند. به طور مثال فن ها نقش بسیار مهمی در عملکرد درست کامپیوتر دارند اگر فن کامپیوتر دچار مشکل شود فعالیت بسیاری از قطعات سخت افزاری با مشکل مواجه می شوند زیرا هوای داخل کیس کامپیوتر تهویه نمی شود و در نتیجه کامپیوتر داغ میشود، داغ شدن کامپیوتر ممکن است حتی به مادربرد کامپیوتر آسیب برساند. یکی از خدمات مهمی که در سرویس کامپیوتر انجام می شوند رسیدگی به فن کامپیوتر و تمیز کردن آن است.

  • حسین شاهرخی

بدغذایی کودکان یکی از معضلاتی است بسیاری از والدین و کودکان را درگیر خود کرده است. بدغذایی در برخی کودکان به صورت بی اشتهایی و در برخی از آن ها به صورت علاقه یا تنفر از غذایی خاص است؛ مثلا برخی از کودکان فقط دوست دارند خوراکی های شیرین بخورند یا خوردن غذاهای برنجی و خورشت ها را دوست ندارند. غذا برای رشد و نمو کودک بسیار اهمیت دارد و این که کودک در سنین رشد خود انواع غذاهای مغذی و مفید برای رشد را استفاده کند نیز بسیار مهم است. کودکان بدغذا سرعت رشد پایین تری نسبت به سایر کودکان دارند و انرژی آن ها برای انجام بازی و فعالیت های روزانه بسیار کمتر است. 

علت اکثر بدغذایی کودکان را می توان در شیوه های فرزندپروری والدین یافت. روش های غلطی که مادر و پدر ها برای غذا دادن به کودک از آن استفاده می کنند، عمده ترین دلیل مشاهده بدغذایی در کودکان به شمار می آید؛ عدم رعایت برنامه دقیق برای غذا خوردن کودک، یا فقدان برنامه غذایی مناسب و مفید برای کودک و پافشاری و اجبار در خوراندن غذا به کودک از دیگر عواملی است که بدغذایی کودکان را تشدید می کند.

یکی از پیامد هایی که بدغذایی کودکان برای آن ها دارد، استفراغ کودکان است؛ اختلال شایعی که ممکن است مشکلات گوارشی متعددی را در بدن کودک ایجاد کند. برای آن که بفهمید عارضه ی استفراغ کودکان تا چه حد جدی است و چگونه باید درمان شود، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در صورتی که مشکل استفراغ کودک شما جدی نیست و کودک بر اثر یک ویروس یا غذای فاسد به آن دچار شده است؛ باز هم برای درمان آن بهتر است به پزشک مراجعه کنید، چرا که استفراغ منجر به کم شدن آب بدن کودک شده و برای تامین مایعات از دست رفته، باید تحت درمان قرار بگیرد. در این موارد مصرف محلول الکترولیت نیز با تجویز و تایید پزشک معالج، برای درمان کودک موثر است. این محلول باید زمانی مورد استفاده قرار بگیرد که معده کودک توانایی نگه داشتن مایعات را در خود دارد، و در حین مدت استفراغ کودکان در درمان آن ها موثر نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اختلالات مختلف کودکی و روش های درمانی آن ها، می توانید به وبسایت وولک مراجعه کنید. 




 

 


 

  • حسین شاهرخی


مضامین قصه کودکانه کوتاه که برای بچه تعریف می کنید باید طوری باشد که هم پیام مفیدی را به ذهن کودکانه کودک منتقل کند و هم برای او جذاب و سرگرم کننده باشد. بچه برای شنیدن قصه کودکانه کوتاه تمرکز حواس و حوصله بیشتری دارند، چون نیازی نیست تا آن ها مدت زیادی بنشینند و به یک داستان گوش کنند و این کم بودن جزئیات در قصه های کوتاه و سرگرم کننده بودن آن ها، برای آن ها جذابیت های خاصی ایجاد کرده است.

امروزه نویسندگان بسیاری به تالیف قصه های کوتاه متعدد مشغول هستند که هر کدام از آن ها محتوای خاصی را در برمی گیرد؛ معمولا قصه کودکانه کوتاه از دو جهت آموزنده بودن و روایت داستانی سرگرم کننده برای بچه ها تالیف می شود، و والدین با خواندن این قصه ها برای کودکان علاوه بر پر کردن اوقات فراغت کودکان، مفاهیم جدیدی را به آن ها آموزش دهد.

بدخوابی کودکان عبارت از اختلال در به خواب رفتن یا تداوم یافتن خواب در کودکان است. در ابتدای تولد تا زمانی که نوزاد برنامه ساعتی مشخصی برای خواب خود پیدا کند، بدخوابی خاصی مشاهده نمی شود، و فقط بهم ریختگی ساعتی وجود دارد؛ بدین معنی که کودک معمولا شب ها بیخواب است و روزها به خواب می رود. معمولا کودکان بین یک تا سه سالگی دچار بدخوابی می شوند. این بدخوابی کودکان می تواند ناشی از ترس کودکان از عوامل مختلف محیطی یا استرس و اضطراب کودک از به خواب رفتن باشد. اغلب ترس کودکان از تنها ماندن در خواب یا خواب بد دیدن یا حتی ترس از شب ادراری در حین خواب، باعث می شود تا آن ها دچار بدخوابی شوند و خواب آن ها به هم بریزد. مقابله با این اختلالات و درمان آن ها در کودکی، از بسیاری از مشکلات و بیماری های روحی و روانی انسان ها در بزرگسالی جلوگیری می کند. لذا روانشناسی کودک با شناخت و بررسی هر یک از این اختلالات و یافتن راهی برای درمان آن ها به کمک انسان ها آمده است. با مراجعه به روانشناسان و مطرح کردن مشکل کودک خود با او و درمان کودک، به سلامت جامعه انسانی کمک می کنید.

 

  • حسین شاهرخی

کاربرد جی پی اس خودرو 

  • تشخیص و نمایش دقیق موقعیت مکانی خودرو
  • ارسال هشدار به صاحب خودرو در صورت وارد شدن ضربه به خودرو
  • ارسال هشدار برای صاحب خودرو در صورت روشن شدن غیرمجاز وسیله‌ ی نقلیه و حتی حرکت کردن آن 
  • ارسال هشدار در صورت حرکت با سرعت غیرمجاز
  • ارسال هشدار در صورت جدا شدن دستگاه جی پی اس خودرو
  • ارسال هشدار در صورت کم شدن باطری اضطراری داخل جی پی اس خودرو
  • خاموش کردن وسیله ‌ی نقلیه از راه دور در هنگام سرقت خودرو از طریق پیامک و همچنین اپلیکیشن (عدم امکان روشن کردن مجدد وسیله‌ ی نقلیه مگر با اجازه ‌ی صاحب خودرو)

قیمت دزدگیر اماکن و آژیر اعلام سرقت

قیمت دزدگیر اماکن معمولاً متغیر است و نمی‌توان برای آن قیمت ثابتی در نظر گرفت؛ چراکه میزان قیمت نهایی دزدگیر به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • مارک و برند دزدگیر
  •  مدل دزدگیر
  • میزان قابلیت‌های دزدگیر
  • نوع لوازم جانبی دزدگیر
  • میزان گارانتی دزدگیر و

همانطور که می دانید دوربین مداربسته وسیله‌ای است که توسط آن می توانید نسبت به ضبط تصاویر در جهت اهداف نظارتی و شخصی اقدام نمایید. تاریخچه استفاده از اولین دوربین مدار بسته به سال 1942 باز می‌گردد که ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک های خود از دوربین مداربسته استفاده کرد. اولین دوربین های تجاری با نام Vericon در سال 1949 در آمریکا به بازار عرضه شدند و نکته قابل توجه این عرضه تجاری، عدم نیاز به هر گونه مجوز دولتی برای استفاده از دوربین مداربسته بود. شما برای خرید دوربین مدار بسته ، دزدگیر و جی پی اس تنها با یک تماس با دوربین مارکت می توانید اقدام نمایید .

 

  • حسین شاهرخی