تکنولوژی ایران

همه چیز درباره تکنولوژی

تکنولوژی ایران

همه چیز درباره تکنولوژی

در این وبلاگ اخبار ، رویداد ها و تازه های تکنولوژی را بررسی میکنیم

۴۲ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

تعمیرات موبایل در اثر وقوع مشکلات مختلفی صورت می گیرد. مشکلات رایجی که ممکن است روزی برای هر موبایلی پیش بیاید. شکستن صفحه نمایش و لنز دوربین موبایل در اثر افتادن، پرتاپ یا ضربه دیدگی، تحلیل عملکرد در باتری موبایل (کند شارژ شدن باتری یا سرعت بالا در خالی شدن بتری گوشی)، اختلال در هارد یا سوختن آن در اثر ضربه خوردگی، آب خوردگی یا استفاده از شارژر های غیر استاندارد از جمله اختلالات رایجی است که برای هر موبایلی ممکن است اتفاق بیفتد.

در صورت آسیب دیدگی هر یک از قطعات و نرم افزار های گوشی موبایل، تعمیرات موبایل اهمیت می یابد و رفع آن معضل باید هر چه سریع تر صورت گیرد.

اگر هارد موبایل به هر دلیلی بسوزد، باید تعویض شود و احتمال خیلی کمی برای تعمیر و بازدهی مجدد آن وجود دارد. در تعویض هارد و استفاده از هارد جدید، حتما از هارد های اصل و اورجینال و تجهیز شده توسط همان کمپانی استفاده کنید. چرا که استفاده از قطعات فیک ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به موبایل شما وارد کند. تجهیزات و قطعات اصل و اورجینال علاوه بر بهبود کارکرد گوشی موبایل شما، در بالا بردن عمر مفید آن نیز موثر است.

تعمیرات موبایل بسته به برند و سیستم عاملی که با آن کار می کنند، پیچیدگی های خاص خود را دارد. سیستم عامل اندروید، ios، ویندوزفون، miui و ... از جمله سیستم عامل های معروف گوشی های تلفن هستند که در میان آن ها سیستم عامل ios، سیستم عامل گوشی های کمپانی های اپل، از پیچیدگی های تخصصی بیشتری برخوردار است. به همین دلیل است که تعمیرات آیفون، نیازمند تخصص و مهارت های بیشتری است.

تعمیرات موبایل به ویژه تعمیرات آیفون نیازمند متخصص های کارآمد وحرفه ای است که با تجهیزات مورد نیاز، به عیب یابی تخصصی محصول پرداخته و پس از تشخیص و تصمیم گیری درباره ی تعمیر آن، به تعمیرات موبایل بپردازند. در صورتی که فرایند عیب یابی محصول، به درستی صورت گیرد، استراتژی و تعمیرات آیفون نیز مسیر درستی را می پیماید و به بهبود عملکرد تلفن همراه کمک بسیاری می کند.

به دلیل وجود تحریم ها و محدودیت های اپل در کشور ما، مسئله سرویس و تعمیرات آیفون از دیگر برند های گوشی موبایل مهم تر و ضروری تر است. در هنگام خرید آیفون، برای راه اندازی و سرویس آن، حتما به متخصص و کارشناسان مسلط به سیستم عامل ios مراجعه کنید و سعی کنید حتی الامکان نحوه کار با آن را از او بیاموزید؛ چرا که کار با آیفون ها و سیستم عامل ios، به سادگی کار با سایر سیستم عامل ها نیست. به همان میزان که شروع کار با این سیستم عامل برای کاربران آن مشکل است؛ دل کندن از آیفون نیز به هنگام نیاز به تعمیرات آیفون، برای آن ها سخت است به گونه ای که شاید زیاد شنیده باشید که آیفون داران، پس از مدتی استفاده از آیفون و محصولات اپل، دیگر دوست ندارند با گوشی های غیر آیفون کار کنند؛ این شاهدی بر آن است که استفاده از آیفون، در حین سختی، شیرین است.

  • حسین شاهرخی

تعیین محل نصب دوربین مداربسته یکی از نکات مهم در خرید این دستگاه می باشد که باید مورد توجه خریداران محترم قرار گیرد. پس از انتخاب نوع محصول نوبت به تعیین محل نصب آن می باشد. تعریف هدف از خرید دوربین مداربسته در تعیین محل نصب آن به شما کمک می کند؛ این که می خواهید دوربین را در کجا و با چه هدفی فعال کنید؟ برای نظارت بر عملکرد کارکنان یا حفظ امنیت مکان مورد نظر شما؟ بسته به نوردهی محل مورد نظر شما، نوع دوربین متناسب با آن متفاوت خواهد بود.

مهارت های مورد نیاز برای تکنسین نصب دوربین مدار بسته عبارت اند از:

-تسلط بر تجهیزات و قطعات به کار رفته در ساختمان دوربین

-تسلط بر قطعات اصلی و جانبی ساختمان دوربین مدار بسته

-مهارت انتقال تصاویر و ویدیو های ضبط شده رو کامپیوتر و موبایل به صورت بی سیم و رادیویی

-مهارت سیم کشی صحیح سیستم های دوربین های مدار بسته

-مهارت کار با DVR و نحوه تنظیم آن

-توانایی بکاپ گیری از سیستم

علاوه بر مهارت های ذکر شده بریا نصاب، در تهیه دوربین مداربسته تعیین محل نصب دوربین مدار بسته نیز اهمیت بالایی دارد. محل نصب دوربین مدار بسته از ویژگی های متعددی برخوردار است که در ذیل به توضیح بعضی از آن ها می پردازیم.

دوربین مدار بسته نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید نصب شود.

در محلی که برای نصب دوربین مدار بسته ی خود انتخاب کرده اید، زوایایی که دوربین به آن ها دسترسی خواهد داشت، در نظر بگیرید. محل نصب دوربین مدار بسته باید بیشترین زاویه ها را برای ثبت و ضبط رویدادها شامل شود و اصطلاحا نقطه ی کور محیط نباشد.

نصب دوربین مدار بسته باید به گونه ای باشد که سیم و کابل های متصل به آن به آسانی مورد استفاده غیر قرار نگیرد و امکان آسیب رساندن به آن توسط سایرین وجود نداشته باشد.

پس از پیمودن مراحل فیزیکی در نصب دوربین مدار بسته، نوبت به انجام تنظیمات نرم افزاری در نصب آن می رسد. تنظیمات نرم افزاری بسته به برند و نوع دوربین انتخابی متنوع است و باید توسط ارشناس و نصاب نجرب صورت گیرد.

مراحل نصب دوربین مدار بسته بی سیم (وایرلس) از این حیث که به سیم کشی و کابل نیاز نیست، با سایر دوربین ها متفاوت است. گاهی ممکن است متراژ محیط به گونه ای باشد که تهیه و حمل سیم و کابل های آن، کاری دشوار باشد. در این صورت تهیه ی دوربین مدار بسته بی سیم بهتر و به صرفه تر است. برای نصب دوربین های مدار بسته وایرلس، اگرچه نیاز به سیم و کابل نیست، اما دسترسی به وای فای و شبکه اینترنت محلی ضروری است. سرعت اینترنت وای فای در کیفیت تصاویر و ویدیو های ضبط شده توسط دوربین تاثیر زیادی دارد.

دیجی بان با ارائه ی مشاوره رایگان در انتخاب دوربین مداربسته، شما را در خرید و نصب دوربین مدار بسته در شهر های مختلف یاری می کند. برای ارسال درخواست مشاوره رایگان و ارتباط با کارشناسان با دیجی بان در ارتباط باشید.

  • حسین شاهرخی

مودم ها دستگاه های واسط اتصال کامپیوتر، لپ تاپ و موبایل به اینترنت هستند. امروزه کاربرد مودم ها در زندگی به حدی بالا رفته است، که در صورت مشاهده ی خرابی در آن ها تعمیر مودم ADSL به یکی از دغدغه های اصلی برایمان تبدیل می شود.

مودم ها به دلایل مختلفی دچار اختلال می شوند. از جمله رایج ترین دلایل خرابی مودم ها می توان به روشن خاموش شدن چراغ اینترنت در مودم ها یا روشن نشدن آن ها به طور کلی اشاره کرد. همانطور که می دانید خاموش بودن چراغ اینترنت مودم ها، نشان از فقدان اینترنت در آن هاست؛ یعنی در صورت بروز این مشکل، به طور کلی نمی توان از مودم استفاده ای نمود زیرا اینترنت آن کار نمی کند. برای عیب یابی علت وقوع این مشکل و برطرف کردن آن، باید مودم را به مراکز تخصصی تعمیر مودم ADSL ببرید. کرشاسان و متخصصان تعمیر مودم  ADSL در این مراکزمودم شما را علت یابی کرده و به تعمیر آن خواهند پرداخت.

تعمیرات پرینتر به نوع و برند آن وابسته است؛ به عنوان مثال استراتژی و شیوه تعمیر پرینتر های لیزری با پرینتر های جوهرافشان با یکدیگر متفاوت است و تخصص های متفاوتی را می طلبد. برای انجام تعمیرات پرینتر و سرویس و شارژ کارتریج آن، باید به متخصص تعمیرات پرینتر مراجعه کنید. متخصص تعمیرات پرینتر با همه ی قسمت های نرم افزاری و سخت افزاری آن شناخت کافی دارد و با بهره گیری از دانش های تخصصی خود در این زمینه، به عیب یابی و تعمیرات پرینتر شما خواهد پرداخت. عیب یابی معمولا با تست عملکرد قطعات تشکیل دهنده پرینتر همراه است.

شناخت تمامی اقسام تشکیل دهنده ی پرینتر و جزئیات آن، در عمل عیب یابی به متخصص تعمیرات پرینتر کمک بسیاری می کند. لذا در تعمیر پرینتر، شناخت تمامی قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری و قطعات تشکیل دهنده پرینتر، از اساسی ترین مسائلی است که تعمیرکار و متخصص سرویس و تعمیرات پرینتر باید آن ها را بداند.

کندی عملکرد چاپ و پرینت در پرینتر، کمرنگی چاپ یا چروکی کاغذ در نتایج پرینت، و ضعف در خروجی چاپ علی رغم شارژ کامل کارتریج پرینتر از جمله مشکلاتی که مشتریان تعمیر پرینتر هنگام مراجعه به تعمیرگاه بیان می کنند.

از آن جایی که حمل پرینتر تا تعمیر گاه برای برخی مشکل است، خدمات تعمیرات پرینتر در محل به کمک آن ها آمده است. خدمات تعمیر پرینتر در محل، با حضور مشتری انجام می گیرد. تعمیرکار تمامی ابزار و تجهیزات لازم برای تعمیر پرینتر را همراه خود به محل مشتری می برد و با بررسی دستگاه پرینتر و عیب یابی تخصصی اختلال به وجود آمده، درباره ی تعمیرات پرینتر تصمیم گیری می کند. در خدمات تعمیرات پرینتر در محل، اگر پرینتر قابل تعمیر و رفع اختلال باشد، تعمیرکار آن را تعمیر می کند، اما اگر اختلال به وجود آمده برای پرینتر عمیق باشد و یا برای تعمیر آن به تعویض قطعه نیاز باشد، تعمیرکار آن را به تعمیر گاه برده و پس از تعمیر و اتصال قطعه ی جدید و تست عملکرد آن، پرینتر را به مشتری باز می گرداند.

 

  • حسین شاهرخی

با توجه به گسترش استفاده از وسایل و دستگاه های دیجیتالی در قرن حاضر، اهمیت تعمیر آن ها بالاتر رفته است؛ چرا که با گذشت زمان و پس از مدتی استفاده از وسایلی نظیر کامپیوتر و پرینتر و غیره، راندمان کارکرد آن ها پایین تر آمده و نیاز به تعمیر لپ تاپ، کامپیوتر، پرینتر و وسایلی از این قبیل که در زندگی دیجیتالی اهمیت بسیار بالایی دارند، پیدا می کنیم. بنابراین یکی از خدمات پر درخواست در این حوزه، تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ می باشد.

لپ تاپ و کامپیوتر به یکی از ملزومات زندگی در عصر تکنولوژی تبدیل شده اند به طوری که اگر چند روز از آن ها استفاده نکنیم یا در استفاده آن ها دچار مشکل شویم، زندگی و ارتباط با جهان بیرون برایمان غیر ممکن می شود. به همین دلیل است که تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ و استفاده از آن ها در زندگی امروز اهمیت بسیار بالایی دارد.

اگرچه احتمال بروز مشکل در کامپیوترهای شرکتی و سیستم هایی که به صورت مداوم در حال استفاده هستند، بیشتر است؛ اما کامپیوتر و لپ تاپ هایی که دائما مورد استفاده نیستند یا به اصطلاح خانگی هستند و بیشتر کاربرد شخصی برای ذخیره اطلاعات دارند؛ بعد از مدتی ممکن است دچار اختلال در عملکرد شوند. اختلالاتی نظیر کندی در بالا آمدن ویندوز، کندی عملکرد نرم افزارهای نصب شده روی سیستم، پایین آمدن کیفیت عملکرد کارت گرافیک، هارد و مادربرد، از این دسته مشکلات هستند که برای فهمیدن علت و برطرف شدن آن ها، باید به سرویس و تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ خود بپردازید.

برای آن که مشکل سیستم شما به صورت تخصصی و کامل برطرف شود، بهتر است به مراکز تخصصی تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر مراجعه کنید. کارشناسان این مراکز با عیب یابی تخصصی مشکل به وجود آمده برای سیستم، پس از تصمیم گیری راجع به استراتژی تعمیر کامپیوتر یا لپ تاپ، در جهت تعمیر سیستم اقدام به عمل می آورند. استراتژی تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر بسته به این که اختلال در بخش نرم افزاری سیستم باشد یا سخت افزاری، و یا این که برای انجام تعمیر به تعویض قطعه نیاز است یا خیر، متنوع است. روشن است در هر یک از موارد ذکر شده، هزینه تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر نیز متفاوت خواهد بود.

اگر برای چاپ و پرینت مدارک خود از پرینتر استفاده می کنید، قطعا با اختلالات رایج آن آشنایی دارید. بسته به اینکه پرینتر شما لیزری است یا جوهرافشان، و این که خانگی است یا در اداره یا شرکت از آن استفاده می کنید؛ اختلالات و مشکلات آن و نحوه تعمیر پرینتر شما توسط تعمیرکار متفاوت خواهد بود.

در تعمیر پرینتر قبل ازهر چیز باید عیب یابی مشکل پیش آمده، به طور صحیح و تخصصی صورت گیرد. آشنایی و تسلط به بخش های مختلف پرینتر ها در امر عیب یابی به متخصصان تعمیر پرینتر کمک زیادی می کند. نحوه ی شارژ صحیح کارتریج پرینتر یا اتصال درست پرینتر به کامپیوتر برای پرینت مدارک، شناخت کاغذ های مناسب پرینتر و استفاده از آن ها و به طور کلی سرویس پرینتر توسط کارشناس، می تواند به طولانی تر شدن عمر پرینتر شما کمک کند.

 

  • حسین شاهرخی

تعمیر گوشی در هنگام بروز مشکل برای همه ما دارای اهمیت بسیاری است؛ چرا که هر روز و در هر لجظه با آن سروکار داریم. حتی اگر شغلی مرتبط با اینترنت، لپ تاپ یا موبایل نداشته باشیم، باز هم برای رفع بسیاری از نیاز های روز مره  خود نظیر کارت به کارت، ثبت نام های مهم اینترنتی و شرکت در کلاس ها و جلسات مجازی (به ویژه در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا)، نیازمند استفاده از گوشی موبایل و اینترنت هستیم؛ لذا هنگام ایجاد مشکل و اختلال برای گوشی موبایل، تعمیر گوشی اهمیت بسیار بالایی دارد.

تعمیر گوشی، تبلت و لپ تاپ پیچیدگی های مخصوص خود را دارد و بسته به قسمتی که دچار اختلال شده است، تخصص و مهارت متفاوتی را می طلبد. کارشناسان و مهندسان سخت افزار با گذراندن دوره های تخصصی تعمیر گوشی،تبلت و لپ تاپ، مهارت های مورد نیاز را فرا می گیرند و با کسب تجربه در این راستا، به ارائه ی خدمات به مشتریان می پردازند.

متخصص تعمیر لپ تاپ با تسلط بر مهارت های مورد نیاز، نظیر جداسازی و اتصال صحیح قطعه ی آسیب دیده، تعویض صحیح قطعه ی آسیب دیده در صورت لزوم، استفاده از تجهیزات و قطعات اورجینال و اصل در فرایند تعمیر، اقدامات لازم برای تعمیرات را انجام می دهد.

اولین کاری که متخصص تعمیر لپ تاپ باید آن را به درستی و دقیق انجام دهد، تست عملکرد قطعات نرم افزاری و سخت افزاری و دلیل یابی اختلال به وجود آمده، است. اگر تعمیر به دست افراد نابلد و غیرحرفه ای ها باشد یا در جریان عیب یابی محصول، اشتباهی صورت گیرد، تعمیر مسیر درستی را طی نکرده و ممکن است بخش های دیگر لپ تاپ هم با مشکل درگیر شوند؛ به همین دلیل است حساس ترین مرحله در تعمیر گوشی، تبلت و لپ تاپ، همین عیب یابی و تشخیص درست اختلال آن ها می باشد.

متخصص تعمیر لپ تاپ، با فراگیری دانش های تخصصی سخت افزاری و نرم افزاری، با قطعات و تجهیزات ساختمان لپ تاپ آشنایی کافی پیدا می کند و با تست عملکرد قطعه های سخت افزاری و بخش های نرم افزاری لپ تاپ، به عیب یابی آن می پردازد. اگرعیب یابی لپ تاپ به درستی توسط متخصص تعمیر لپ تاپ انجام شود، گام های بعدی در جهت سرویس و تعمیر لپ تاپ، راحت تر و سریع تر پیموده خواهد شد.

بنابراین در صورت بروز اختلال در لپ تاپ یا کامپیوتر های شخصی، باید تعمیرات آن ها جدی گرفته شود. بهتر است سرویس و تعمیر لپ تاپ توسط متخصص تعمیر لپ تاپ انجام گیرد. خود تعمیری در لپ تاپ می تواند خسارت های زیادی از جمله خرابی عمیق و برگشت ناپذیری آن را در پی داشته باشد.

دیجی بان با سابقه ی 10 ساله، با ماهر ترین و مجرب ترین کارشناسان آماده است تا مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری شما را برطرف کند؛ کافی است به سایت دیجی بان سر بزنید و فرم در خواست خود را برای کارشناسان ارسال نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر به دیجی بان مراجعه نمایید.

  • حسین شاهرخی

استفاده از گوشی های موبایل در کنار امکانات و مزیت های فراوان، مشکلات خاص خود را نیز دارد. مشکلاتی که ما را به سوی تعمیرات گوشی موبایل سوق می دهند. این اختلالات می توانند دلایل مختلفی داشته باشند که به در ذیل به اختصار به برخی از آن ها می پردازیم.

یکی از متداول ترین دلایل مراجعه برای تعمیرات گوشی موبایل، کار نکردن صفحه نمایش در اثر ضربه به موبایل، افتادن یا پرتاب آن می باشد. ضربه های خارجی که به موبایل وارد می شوند، هم می توانند در عملکرد تاچ یا لمس صفحه نمایش خلل وارد کنند و هم باعث شکستگی صفحه نمایش و دوربین آن شوند. در صورت شکستگی صفحه نمایش، باید صفحه ال سی دی گوشی تعویض شود. در تعمیرات گوشی موبایل خود دقت کنید، گوشی را به تعمیرگاهی ببرید که از قطعات اورجینال استفاده می کند.

سوختن برد گوشی از دلایل دیگر مراجعه برای تعمیرات گوشی موبایل می باشد. برد گوشی اصلی ترین قطعه سخت افزاری در ساختمان موبایل است که سایر اجزاء و قطعات گوشی را به یک دیگر متصل می کند. سوختن برد گوشی دلایل متعددی می تواند داشته باشد. تحلیل عملکرد باتری، روشن نشدن و یا خاموش شدن ناگهانی گوشی در حین کار از نشانه های سوختن برد گوشی می باشند.

برد گوشی در اثر عوامل متعددی آسیب دیده و می سوزد. عواملی مثل آب خوردگی و ضربه خوردگی، شارژ کردن گوشی با استفاده از شارژر های غیر اصل و خاموش و راه اندازی مجدد گوشی در حین شارژ، از جمله عواملی است که در صورت رخ دادن پی در پی آن ها، به برد گوشی شما آسیب وارد نموده  و آن را نیامند تعمیرات گوشی موبایل می نماید. دانستن این عوامل و رعایت کردن آن ها عمر برد موبایل را بیشتر می کند.

سرویس لپ تاپ و گوشی هر چند وقت یک بار می تواند مانع بروز اختلالات عمیق در این دستگاه ها شود. زمان تمدید سرویس لپ تاپ به نظر کمپانی سازنده ی آن بستگی دارد؛ اما به طور میانگین بهتر است هر 2 یا 3 سال یک بار سرویس لپ تاپ به صورت کلی، و با تست نزم افزار و سخت افزار های موجود در آن، انجام شود.

اغلب براساس باوری غلط و عامیانه فکر می کنیم که تعمیر یا سرویس لپ تاپ، حتما باید در صورت عدم عملکرد اتفاق بیفتد؛ در صورتی که چنین نیست و سرویس لپ تاپ در زمان های مشخص، کمک می کند تا بفهمیم که سیستم ما دچار اختلال شده است یا خیر؟! اگر اختلالی در لپ تاپ وجود داشته باشد، در سرویس لپ تاپ توسط تعمیر کار، برطرف شود و اگر هم در سیستم اختلالی وجود نداشته باشد، سرویس لپ تاپ منجر به اطمینان خاطر ما خواهد شد.

در واقع به بیانی ساده سرویس لپ تاپ، چکاپی ساده و کامل از سیستم شماست. همانطور که انسان ها باید هر چند وقت یکبار چکاپ شوند و از سلامت خود مطمئن باشند، ربات ها، لپ تاپ و دستگاه های کامپیوتری نیز به این آزمایشات و چکاپ برای عملکرد بهینه نیاز دارند.

دیجی بان با ارائه خدمات تعمیرات گوشی موبایل و سرویس لپ تاپ در کنار شماست. برای رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری خود با digibaan.ir/ در ارتباط باشید.

  • حسین شاهرخی

یکی از انواع خدمات تعمیرات سخت افزاری، تعمیر موبایل در محل و تعمیر لپ تاپ در محل می باشد. این روش که از سوی مشتریان بسیار محبوب است، عبارت است از تعمیر تخصصی موبایل، لپ تاپ و یا سخت افزار ها، در محل و حضور مشتری می باشد. محبوبیت بالای این روش در میان مشتریان باعث شده است تا مراکز و تعمیرگاه های بسیاری این روش را در میان روش های تعمیری خود به مشتریان عرضه کنند.

در تعمیر موبایل در محل و تعمیر لپ تاپ در محل مشتری با تماس به کارشناس تعمیر، مشکل گوشی یا لپ تاپ خود را برای او مطرح می کند و از او می خواهد تا در زمانی مناسب به محل گفته شده توسط مشتری، برای تعمیر مراجعه کند. سپس کارشناس به همراه ابزار و تجهیزات مورد نیاز خود، به مکان مورد نظر رفته و به تعمیر موبایل یا تعمیر لپ تاپ در محل می پردازد.

در این روش تعمیر نیز کارشناس پس از حضور در محل مشتری، ابتدا سعی در عیب یابی محصول نموده و پس از یافتن بخشی که دچار اختلال شده است، با ابزار و تجهیزات مورد نیاز خود به تعمیر موبایل یا لپ تاپ می پردازد. اگر قطعه ای که دچار مشکل شده است، نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد، کارشناس آن را جدا نموده و با خود می برد؛ و پس از تعمیر قطعه یا تعویض آن، در زمانی دیگر، برای اتصال به موبایل یا لپ تاپ به محل مورد نظر مراجعه می کند.

سرعت تعمیر موبایل در محل و تعمیر لپ تاپ در محل مشتری، نسبت به بردن موبایل و لپ تاپ به تعمیرگاه بالاتر بوده و دیگر نیازی به دور ماندن از لپ تاپ، موبایل و فضای مجازی وجود ندارد. کلیت روند تعمیر موبایل در تعمیرگاه با تعمیر موبایل در محل تفاوت چندانی ندارد و چه بسا مزیت ها و کیفیت آن از بردن به تعمیرگاه بیشتر باشد.

مزیت این امر در این است که تعمیرات زیر نظر خود مشتری صورت گرفته و امکان سرقت اطلاعات و قطعات سالم موبایل و لپ تاپ در آن وجود ندارد. هم چنین در این روش دیگر نیازی به حمل لپ تاپ  و لوازم جانبی آن تا محل تعمیر گاه نبوده و ازین حیث نیز برای مشتریان آسان و سودبخش می باشد.

تعمیر موبایل و لپ تاپ و قطعه های سخت افزاری آن ها، به مهارت های مخصوص خود وابسته است که تنها متخصصان مهندسی سخت افزار با بهره مندی از آن ها می توانند به تعمیرات موبایل و لپ تاپ بپردازند؛ لذا بهتر است سعی شود تعمیراتت سخت افزاری به هیچ وجه به دست غیر متخصصان نیفتد.

با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جهان و اهمیت رعایت بهداشت، تعمیر لپ تاپ در محل و تعمیر موبایل در محل، بدون نیاز به بردن آن ها به تعمیرگاه، طرفداران بیشتری پیدا کرد و نگرانی های مشتریان در خصوص بهداشت دستگاه خود را از بین برد.

دیجی بان با ارائه خدمات نوین تعمیر موبایل و لپ تاپ در محل، پذیرای مشتریان عزیز برای رفع اختلالات نرم افزاری و سخت افزاری شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر، آگاهی از خدمات و ارتباط با کارشناسان با digibaan.ir/ در ارتباط باشید.

  • حسین شاهرخی

اگر بیشتر از 5 ساعت در شبانه روز موبایل در دستتان است و به اصطلاح به گوشی خود اعتیاد پیدا کرده اید، پس ایجاد مشکل و تعمیر گوشی موبایل برایتان خیلی مهم است. تعمیر گوشی موبایل در مراکز تخصصی، به صورت خدمات حضوری، آنلاین و در محل به مشتریان ارائه می شود که در بین آن ها تعمیر گوشی موبایل به صورت آنلاین از محبوبیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که در تعمیر گوشی موبایل انلاین، علاوه بر آن که نیازی به مراجعه به تعمیر گاه نیست، بلکه موبایل به دست خود مشتری و از طریق مشاوره های کارشناس تعمیر شده و منجر به یادگیری مشتری می شود، که این امر برای کاربران بسیار جذاب و دارای محبوبیت است.

از نظر سرعت تعمیر گوشی موبایل، خدمات تعمیرات در محل نیز برای مشتریان دارای محبوبیت است. تعمیر گوشی موبایل در محل و با حضور مشتری، در کوتاه ترین زمان ممکن توسط متخصص انجام می شود؛ اما اگر اختلال گوشی عمیق باشد و تعمیر گوشی موبایل نیاز به پردازش بیشتر و یا تعویض قطعه داشته باشد، تعمیرکار آن را با خود به تعمیرگاه برده و پس از اعمال تعمیر، گوشی را به مشتری تحویل می دهد.

دقت کنید قبل از سپردن گوشی خود به تعمیرگاه، برای تعمیر گوشی موبایل، اطلاعات محرمانه و مهم خود را از تلفن به کامپیوتر با لپ تاپ خود انتقال دهید؛ با این کار هم نگرانی های خود درباره ی سرقت اطلاعات توسط غیرحرفه ای ها را برطرف نموده اید و هم در صورتی که در فرایند تعمیر گوشی موبایل، بوت شدن گوشی و پاک شدن اطلاعات و برنامه ها ضرورت داشته باشد، محتوای ور نیز خود را از دست نمی دهید.

تعمیر گوشی موبایل به خصوص تعمیر گوشی آیفون دارای حساسیت های زیادی است که تخصص های ویژه ای را می طلبد. تخصص هایی که خود نیازمند تسلط کامل به بخش های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی و سیستم عامل آن است. سیستم عامل ها به طور کلی کنترل همه ی بخش های موبایل اعم از نرم افزاری و سخت افزاری را بر عهده دارند.

 سیستم عامل تلفن های همراه، در برند ها و کمپانی های مختلف، متفاوت است. سیستم عامل گوشی های آیفون ios، سیستم عامل گوشی های سامسونگ و هواوی android و سیستم عامل گوشی های شیائومی miui است. هر یک از سیستم عامل های یاد شده دارای تنظیمات و پیچیدگی های خاصی هستند که متخصصان و برنامه نویسان موبایل بر آن ها تسلط داشته و نحوه ی عیب یابی و تعمیر ان ها را می دانند.

سیستم عامل ios، که منحصرا روی محصولات کمپانی اپل فعال است، نسبت به سایر سیستم عامل ها امکانات و امنیت بالاتری دارد. تعمیر گوشی آیفون در بخش های نرم افزاری آن نیازمند تخصص و شناخت کافی از سیستم عامل ios است. متخصصان تعمیر گوشی آیفون، با شناخت کافی از این سیستم عامل، به عیب یابی آیفون پرداخته و منشا نقص آن را بررسی می کنند. پس از آگاهی از علت اختلال به وجود آمده، متخصص تعمیر گوشی آیفون، استراتژی تعمیر موبایل را برای خود تدوین کرده و با استفاده از ابزار و تجهیزات مورد نیاز، به تعمیر گوشی موبایل می پردازد.

 

  • حسین شاهرخی

سرویس و تعمیر پرینتر توسط تعمیرکار متخصص، در زمان های متناوب امری ضروری و مهم است. در سرویس پرینتر، پرینتر لزوما دارای مشکل نیست و صرفا جهت بررسی صحت عملکرد و شناسایی اختلالات احتمالی به تعمیرگاه برده شده است. پس از بررسی، اگر اختلالی در پرینتر مشاهده شد، تعمیرکار باید آن را رفع کرده و به تعمیر پرینتر بپردازد.

هنگامی که مشکلی در چاپ و پرینت عناصر محتوایی یا تصویری در پرینتر مشاهده می شود، باید برای تعمیر پرینتر به تعمیرگاه و مراکز تخصصی تعمیر پرینتر مراجعه کنید. تعمیر پرینتر به مهارت های خاصی نیاز دارد که متخصصان پرینتر با آن ها آشنایی دارند. متخصصان تعمیرات پرینتر با استفاده از دانش زمینه ای خود در حوزه تعمیر پرینتر، به عیب یابی پرینتر می پردازند.

با پدید آمدن مودم وای فای (بی سیم)برای اتصال به اینترنت، محبوبیت مودم ها در میان کاربران، روز به روز بیشتر شد. با افزایش استفاده از مودم های سیار و وارلس، تعمیر مودم وای فای و قابلیت استفاده مجدد از آن، با عملکرد روز اول، یکی از پر درخواست ترین خدمات در میان خدمات سخت افزاری و شبکه شده است. مودم ها باعث اتصال ما به اینترنت و ارتباط با دنیای پیرامون می شوند. آگاهی از اخبار روزمره در حوزه های مختلف و ارتباط با دوستان و اقوام از راه دور و با استفاده از فضای مجازی شبکه های اجتماعی، بخشی از کارهایی است که با وجود مودم ها در زندگی قادر به انجام آن شده ایم.

این که تعمیر مودم وای فای در کوتاه ترین زمان و با بالاترین کیفیت انجام شود برای کاربران اهمیت زیادی دارد. این اهداف تنها در صورتی امکان پذیر است که تعمیر مودم وای فای توسط متخصصان حاذق و کارشناسان حرفه ای انجام شود. این متخصصان باید با عیب درست به تعمیر مودم پرداخته و تعمیر مودم را در مسیر درست پیش ببرند تا نتیجه خوبی از این تعمیرات حاصل شود.

در کنار راه های مختلف برای تعمیر لپ تاپ، تعمیر لپ تاپ در محل از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. در تعمیر لپ تاپ در محل با مراجعه کارشناس یا متخصص تعمیر به محل مورد نظر مشتری همراه است و نیازی به حمل لپ تاپ و لوازم جانبی آن تا تعمیرگاه نیست. هم چنین در تعمیر لپ تاپ، مشتری اطمینان بیشتری از روند تعمیر لپ تاپ دارد. بارها شنیده یا دیده ایم که لپ تاپ یا کامپیوتر پس از بازگشت از تعمیرگاه، دچار سرقت اطلاعات یا تعویض قطعات اصل و اورجینال با قطعات فیک شده است، به همین دلیل  است که در خدمات تعمیر لپ تاپ در محل طامینا مشتری از مراحل تعمیر، با نظارت بر عملکرد تعمیر کار بیشتر است.

تعمیر لپ تاپ در محل سرعت بیشتری نسبت به سایر روش های تعمیری دارد و برای کسانی که به صورت مداوم با لپ تاپ خود کار می کنند، بیشتر پیشنهاد می شود؛ زیرا در این روش نیازی به دور ماندن از لپ تاپ و توقف در کار ها نیست. از لحاظ روند تعمیری، تعمیر لپ تاپ در محل، تفاوت چندانی با روش های دیگر تعمیر سخت افزار ها ندارد و تعمیر کار پس از بررسی و عیب یابی سیستم، به رفع اختلال به وجود آمده می پردازد.

  • حسین شاهرخی

امروزه ارتباط با سایر نقاط جهان در روزمره ی همه ی ما جایگاه مهمی دارد. استفاده از ابزار تکنولوژی برای برقراری این ارتباط، امری ضروری است. به همین سبب است که در قرن حاضر، با گسترش استفاده از ابزارآلات تکنولوژی نظیر موبایل، لپ تاپ، تبلت و دستگاه های دیگری که امکان اتصال به اینترنت و ارتباط با نقاط دور و نزدیک را دارند، رو به رو هستیم.

همراه با توسعه ی کاربرد این محصولات در زندگی عادی و کسب و کارهایی که به آن ها نیاز دارند، تعمیرات گوشی و لپ تاپ اهمیت ویژه ای پیدا می کند؛ چرا که هرچه بیشتر مورد استفاده قرار گیرند، ریسک خرابی و اختلال آن ها نیز افزایش می یابد.

این اختلال در سیستم مشاغلی که با اینترنت و کامپیوتر در ارتباط هستند، تاثیر بیشتری دارد؛ زیرا عدم کارکرد صحیح سیستم و قطعی اینترنت، کسب و کاراین گروه از مشاغل را متوقف می کند. پس سرعت، کیفیت و هزینه تعمیرلپ تاپ وسیستم های نرم افزاری و سخت افزاری برای این شرکت ها بسیار مهم است.

بهتر است تعمیرات گوشی و لپ تاپ توسط کارشناسان مربوطه صورت گیرد، زیرا خود تعمیری یا تعمیرات گوشی و لپ تاپ توسط نابلدان، پیامدهای متعددی را در پی خواهد داشت. سرقت اطلاعات محرمانه یا قطعات سخت افزاری سالم گوشی یا لپ تاپ، آسیب وارد کردن به سایر بخش های گوشی یا لپ تاپ و عمیق تر کردن اختلال از جمله ی پبامدهایی است که در تعمیر توسط غیر متخصص ها ممکن است رخ دهد.

ممکن است هزینه تعمیر لپ تاپ و تعمیرات گوشی به دست مراکز تخصصی بیشتر از سایر تعمیرگاه ها باشد، اما اطمینان از اصل بودن قطعات و خدمات تعمیرات گوشی و لپ تاپ توسط این مراکز، اولویت بالاتری نسبت به هزینه آن دارد؛ زیرا در صورت رخ دادن سرقت قطعه یا عمیق شدن اختلال سیستم، خسارت وارده به گوشی و لپ تاپ هزینه بالاتری را در پی داشته و در مواردی حتی روند تعمیرات گوشی و لپ تاپ را غیر ممکن می سازد.

هم چنین هزینه تعمیر لپ تاپ قطعا از خرید لپ تاپ جدید کمتر است، و در صورت بروز اختلال در لپ تاپ، قطعا برآوردن هزینه تعمیر لپ تاپ از خریدن آن سهل تر است.

هزینه تعمیر لپ تاپ به نوع اختلال و قطعه ی آسیب دیده در ساختمان آن بستگی دارد. طبیعی است که اختلالات سطحی هزینه کمتری خواهند داشت؛ برعکس اگر اختلال پیش آمده عمیق باشد، به طوری که برای برطرف کردن آن به تعویض قطعه و زمان بیشتر نیاز باشد، هزینه تعمیر لپ تاپ نیز بیشتر خواهد بود؛ برای مثال آسیب دیدن و تعمیر مادر برد در لپ تاپ و موبایل سخت تر و پیچیده تر از تعمیر قسمت های دیگر است و هزینه بیشتری  نیز دارد. در هر صورت هزینه تعمیر لپ تاپ بعد از بررسی متخصص و عیب یابی تخصصی توسط وی تعیین می شود.

متخصصان دیجی بان با ارائه ی با کیفیت ترین خدمات در تعمیرات سخت افزار و نرم افزار های شبکه و مقرون به صرفه ترین هزینه ها، با 10 سال سابقه در حال فعالیت هستند. برای حل مشکلات خود با کارشناسان digibaan.ir/ در ارتباط باشید.

  • حسین شاهرخی